PortailAccueilFAQRechercherS'enregistrerConnexion

Partagez | 

Deuxième extension de WoW : Wrath of the Lich King

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
Cadfaell
Etoile
Etoile

MessageSujet: Deuxième extension de WoW : Wrath of the Lich King   Sam 4 Aoû 2007 - 1:01

Ca y est, elle est annoncée, avec une classe de héros (Death knight), de nouvelles possibilités, un nouveau territoire et surtout un nouveau seuil de niveau : 80.

Vous trouverez à ce sujet plein d'informations et entre autres la bande annonce sur http://worldofwarcraft.judgehype.com/

Le but de mon message n'est pas de vous abreuver de détails que j'aurais cherché passionnément, mais plutôt de vous partager mon sentiment à l'annonce de cette nouvelle.

J'ai le sentiment qu'on commence à peine à prendre possession de BC. Nous avons passé du temps à explorer l'outreterre, atteindre le niveau 70, comprendre le nouveau fonctionnement de chacune de nos classes, monter nos métiers, mettre au point nos templates, découvrir nos nouveaux sorts, ré-apprendre à jouer en groupe, monter nos réputations, mettre au point notre équipement. Cela a pris du temps et nous a dispersé en raison des différences entre nos rythmes de jeu.

Maintenant, nous avançons bien dans Karazhan, des passages dans d'autres instances nous posent de nouveaux défis à surmonter. J'aurais presque envie de dire que c'est dans ces occasions-là que je prends plaisir à jouer, plutôt qu'à passer des heures à farmer les granules, les réputations, les plantes et autres composants, attendre les cooldowns.

Une nouvelle extension ? De nouvelles compétences à apprendre, de nouveaux niveaux à acquérir... Encore du temps consacré en vue d'un plaisir de jeu à venir ?

J'ai l'impression de me retrouver en décembre dernier où l'imminence de BC et ses soldes PvP ont arrêté net notre avancée à MC. En repensant à cette époque, je ne peux m'empêcher de penser à tous ceux avec qui nous avons joué et qui ont quitté le jeu ou qui s'y ennuient actuellement...

Alors, la deuxième extension, une bonne nouvelle ? J'aimerais le croire...

Yoday

PS : il est peut-être simplement plus que temps que je parte en vacances ^^

padawan

Flamme
Flamme

MessageSujet: Re: Deuxième extension de WoW : Wrath of the Lich King   Sam 4 Aoû 2007 - 1:17

sans reponse a toutte c ligne ma seulle reponse sera oui yoday prend ter vacances ... .....
Revenir en haut Aller en bas
Googoo
Etoile
Etoile

MessageSujet: Re: Deuxième extension de WoW : Wrath of the Lich King   Sam 4 Aoû 2007 - 11:19

je partage ni plus ni moins le sentiment de yoday.

est-ce une bonne chose ? Tout les donjons 60 ont été balayés par BC. Que deviendront les donjons 70 dans Wrath of the Lich King ? LA guilde a a peine commencé, et moi a peine pas encore !

MAis aussi, c'est pour quand ? 6 mois, 3 ans ?
Tanaka

Honoré
Honoré

MessageSujet: Re: Deuxième extension de WoW : Wrath of the Lich King   Sam 4 Aoû 2007 - 17:59

Vu que je vais a la convention Blizzcom a Leipzig du 23 au 26 aout, je verrai si j'ai des infos sur le futur date approximative de sortie du futur addons...

Enfin, moi je trouve qu'un 2èeme addons autant tôt tue le jeu... Sa m'en degouterais presque de continuer a jouer... Comme je l'ai dis a Pada pas plus tard que jeudi soir, je vias bientot partir pour 10 mois d'armée donc si tout va bien, sa me fera un effet de sevrage sur le jeu et on me reverra plus jamais sur le serveur de Medivh (en esperant que ce soit la cas car sa commence a me gaver a grande dose tout sa!)

Si ils veulent la mort du jeu avec leur addons, ils l'auront!
Assassine
Honoré
Honoré

MessageSujet: Re: Deuxième extension de WoW : Wrath of the Lich King   Lun 6 Aoû 2007 - 13:34

Je me retrouve dans ce que tu dis Yod... excepté que je n'ai pas commencé les raids et pas encore cartonné mes reputs !!

M'enfin je vais continuer à jouer (questouiller tranquille) en attendant la date de sortie... je vais pas m'acharner si dans 4 mois le stuff BC sera dépassé Smile

D'autre part, je vais aussi m'intéresser à Warhammer... si je peux recommencer qqchose de tout neuf... plutôt que de leveler mes 15 persos à chaque maj lol!

Pour finir sachez que +2ans de wow veut dire qu'on est addict affraid

++ Assa king
dexa
Honoré
Honoré

MessageSujet: Re: Deuxième extension de WoW : Wrath of the Lich King   Lun 6 Aoû 2007 - 16:07

le principe de rajouter du contenue est présent depuis les premiers mois de WoW , donc bonne ou mauvaise nouvelle je ne sais pas , mais le jeu est comme ca depuis le debut (permetre à Tout les joueurs d'avoir toujours de nouveaux objectifs) .
je pense que si nous étions encore a farme strat ou scholo on s'enuirai un poil :p

sinon les notes pour le prochain patch en anglais :

Tons of informations were released on an internal source during the night. Probably to let most of the GM know what's going on.

WoWszene.de got the full text available.

* The expansion is Northrend, etc, etc.
* We will fight Arthas himself.
* Level cap is 80 (New skills, new talents, etc)
* The expansion is designed for lvl 68 and higher players.
* The Death Knight class will be available for both alliance and horde players and it seems to work on the same mechanics as Jedi in SWG, you can create them once certain criteria are met. (First hero class of the game)
* The Death Knight will combine damage dealing and tanking.
* Siege weapons and destructible buildings will be added to PvP
* A new battleground will be available
* New profession : Inscription. (allows the player to permanently enhance their spells and abilities and to create mysterious items of power to use, trade, and sell.)
* More hero classes will be added in the future
* Leveling from 70 to 80 should took nearly the same time as 60 to 70 (probably a bit more)
* First zone will be Howling Fjord
* We should have roughly the same amount of dungeons as BC

+ une petite faq

What are the features of the new expansion?

Wrath of the Lich King builds on the rich foundation established in World of Warcraft and The Burning Crusade, providing a wealth of new content for players to explore. The harsh, forbidding continent of Northrend, home of the Lich King and his undead minions, will be uncovered on the world map, and to contend with the new challenges found there, players will be able to advance to level 80, acquiring potent new abilities and talents along the way.

In addition, Wrath of the Lich King will introduce the death knight hero class to World of Warcraft. Once certain criteria are met, players will be able to create a new death knight character, which will start at a high level. Furthermore, player-vs.-player battles will reach a new level of intensity with the addition of siege weapons and destructible buildings, not to mention a new battleground. There will also be an abundance of new quests, dungeons, monsters, items, and recipes -- as well as a new profession, inscription -- for players to try out. The expansion will include some additional character-customization options for players as well. We'll be going into more detail on all of these features in the months ahead.

How will the death knight class fit into the game?

The death knight combines martial prowess with dark, necromantic energies. Players might be familiar with the death knight from previously released Warcraft games -- most recently, in the campaigns for Warcraft III: Reign of Chaos and the Frozen Throne expansion, the former paladin Arthas became a death knight and wreaked havoc across Azeroth and Northrend before fusing with the spirit of Ner'zhul to become the Lich King. The death knight is the first hero class in World of Warcraft; once certain criteria are met, players will unlock the ability to create a new death knight character, which will begin play at a high experience level. We're currently exploring various options for how the death knight will play and the types of abilities at its disposal, and we'll be revealing more information about this new class as we get further along in development.

Will the death knight have any abilities from previously released Warcraft games?

The way we portrayed death knights in past Warcraft games is certainly a source of inspiration, but we are still determining how best to capture that feel within the mechanics of World of Warcraft, and haven't made any final determinations on specific abilities.

What role will the death knight play in groups and raids?

In general terms, the death knight can be considered a type of class that combines damage dealing and tanking, but naturally it will have an array of unique abilities as well.

What races will be allowed to play death knights?

We haven't yet made a final determination about which races can be death knights. However, the class will be available to both the Alliance and the Horde.

Will there be additional hero classes in the future?

Yes, we do intend to add more hero classes in the future, but right now our focus is on the current expansion.

What is the story background of the expansion?

Players last visited Northrend in the Warcraft III expansion, when Arthas Menethil fused with the spirit of Ner'zhul to become the Lich King, one of the most powerful entities in the Warcraft universe. He now broods atop the Frozen Throne, deep in Icecrown Citadel, clutching the rune blade Frostmourne and marshaling the undead armies of the Scourge. In Wrath of the Lich King, the greatest champions of the Alliance and the Horde will do battle with the Scourge amid Northrend's howling winds and fields of jagged ice, and ultimately face the Lich King himself.

Will players actually get to encounter Arthas himself?

Players will be skirmishing with the minions of Arthas from the moment they set foot on Northrend. He will be a constant presence as players progress through the expansion content -- which will culminate in a showdown with the dread Lich King himself.

Can you discuss some of the new talents and abilities that will be available from level 70 to level 80?

As with character advancement up to level 70, players will gain access to an array of potent and exciting new abilities and talents as they make their way from level 70 to level 80. However, it's still too early to get into specifics on these.

How long will it take to advance from level 70 to level 80?

We were pleased with the pacing from level 60 to level 70 in The Burning Crusade, and we intend to take a similar approach to pacing character advancement in Wrath of the Lich King. However, the specific amount of time that it will take players to reach level 80 will vary widely based on play style.

What can you reveal about Northrend?

The first area of Northrend we're showcasing is the Howling Fjord, a region of grasslands overlooking massive cliffs at the southeastern edge of the continent. This, along with the Borean Tundra, is the front line of the war against Arthas, and players will come face to face with his minions as soon as they set foot on Northrend. Eventually, as players progress further, they will explore the Grizzly Hills, Dragonblight, and more. We'll be showing off some of these new areas in the months ahead.

What's the level requirement to enter Northrend?

Players of any level who have purchased the expansion can visit Northrend. However, all of the content is designed for players level 68 and up.

How many new dungeons will be in the expansion?

The first dungeon players will enter is Utgarde Keep, which is intended for five players around level 70. Utgarde is inhabited by the Vrykul, a Viking-like race bent on proving their strength to the Lich King, who will raise the most worthy of their warriors to serve him beyond the grave. We intend to provide a variety of dungeons comparable to that in The Burning Crusade and will be revealing more details about some of these in the months ahead.

Do you plan to continue with the 25-player model for raids?

Yes, we've been pleased with the tactics, intensity, and variety of the 25-player raid model, and plan to continue with it.

In what ways will players be able to further customize their characters in the expansion?

In addition to the numerous new character-customization options that will be available with all of the new weapons and armor added by the expansion, we'll be offering some fun ways to alter both existing and new characters with regard to dances and hairstyles, but we're not ready to go into more detail just yet.

What can you reveal about the new profession coming with the expansion?

Inscription allows the player to permanently enhance their spells and abilities and to create mysterious items of power to use, trade, and sell.

What can players expect with regard to player-vs.-player combat in the expansion?

Players will be able to take control of siege weapons and use them to destroy opposing buildings, adding a new layer of complexity to PvP battles. Naturally, we'll be providing some fun places to put these new tools to good use, and we'll be revealing more information about them in the months ahead, in addition to the new battleground content being added.

Can you give a sneak peek at the new recipes and items in the expansion?

There will be hundreds of new recipes and thousands of new items available, but we're not ready to discuss specific examples just yet.

Will there be any graphical enhancements?

There will be hundreds of new recipes and thousands of new items available, but we're not ready to discuss specific examples just yet.

How many zones will be in the expansion?

Northrend will be roughly equivalent to Outland in terms of size and scope.

Will there be any new cinematic scenes?

Yes, our cinematics department is hard at work preparing a new intro movie for the expansion.

Release/Availability

Do you need to own the expansion to play with friends who have it?

There will be many aspects of the expansion that will be available to all players. However, in order to experience certain content, such as Northrend, or be able to play as a death knight, players must purchase the expansion.

Will there be an open beta test of the expansion?

We have not yet determined whether the expansion will require an open beta test. If we do decide to conduct a beta test, details will be posted on the official World of Warcraft website once we've gotten further along in the development process.

When will the expansion be released? How much will it cost?

We have not yet announced a release date for the expansion set. However, we expect to announce further details, including the release date and price, on our community website in the months ahead. Please stay tuned to [link] for more information.

Will there be a collector's edition?

We have not yet made any determination about whether there will be a collector's edition of Wrath of the Lich King. We'll be announcing details such as this closer to release.

Will a Mac version be available simultaneously with the PC version?

Yes. As with all of our games, Wrath of the Lich King will be compatible with and optimized for both the Windows and Macintosh platforms.

What are the system requirements?

We'll continue to ensure that the game is playable on a wide range of hardware. However, we have not made a final determination on the system requirements as yet.

Will the expansion be released globally at the same time?

We recognize that players throughout the world will be eager to experience all of the new content being added with Wrath of the Lich King, and we will make every effort to release the expansion simultaneously worldwide. However, there's always the possibility that unforeseen circumstances could delay the launch in any given region. We'll share the launch timing with players in each region as soon as the plans have been finalized.

What is the ESRB rating for the expansion?

The expansion has not yet been rated by the ESRB. However, we anticipate that it will receive the same rating that the original World of Warcraft received -- "Teen."

+ d'infos :
Leveling

Leveling from 70 to 80 should take the same amount of time as 60 to 70. Don't expect this to go too fast because Blizzard won't let you use your flying mount in Northrend at the beginning. They're planning to keep you grounded until level 75 or 78 before you can use your uber netherdrake again.

Inscription will be the new profession of the expansion. It will let you customize spells and abilities, for example you could make your fireball crit more often, or change the casting time of a healing spell.
You will also be able to create a totally new type of items, but there isn't any particular information about them yet.
Hero Classes

The hero class will be created on a new character slot once you completed the quest, you won't lose your original character.
The Death Knight should be the only hero class of the expansion, the devs want to see how the Death Knight works out before talking about new Hero Classes.
Death Knight

This is a tanking/DPS class, you will be able to tank with a 2H or duel wielding
Any race can become a Death Knight
You unlock the ability to create the Death Knight when finishing the tough quest chain, your character will not be overwritten, it will be retained (so you are not losing something to gain something)
Death Knight's will spawn into the world at a high level, they are still deciding which level you will start out at, 55,60, and level 70 have been discussed as possible starting points
You will not be Kill on Sight from your own faction, so you will still be able to browse the AH, there will be flavor differences with NPCs however, expressing their distrust of Death Knights
You get to choose your own type of Runeblade. You can choose from a traditional sword Runeblade or an axe variant
Death Knight abilities are dictated by 3 runes : Blood, Frost, and Unholy.
Your abilities will depend on how many of each rune you have. From what I saw from the demonstration, their are 6 slots for runes, so a balanced build would be 2 blood, 2 frost and 2 unholy. Spells will work like you use a spell that requires 1 blood rune, that blood rune is now on cooldown. Some spells will require like 4 of a rune for that ability to be used.
There will be talents to reduce the cooldown on runes (Talent trees are Blood, Frost and Unholy)
You will be able to summon minions but it is not the focal point of the class, it is just an accent to it, kind of like how Frost mages deploy their water elementals, summoning minions will not be integral to how you play the Death Knight
You will wear plate armor
The armor is said to be bulky and threatening like Arthas's armor. It will not look exactly like his. There were several different armor variations shown during the presentation that were definitely showing Death Knight look but also not looking like exact copies of Arthas's gear.
Known Death Knight skills

Unholy Embrace
Instant Cast. 5 min cooldown.
Target is embraced by a silhouette of darkness for 6 seconds, corrupting any healing spells and effects cast upon or currently affecting the target to cause damage for 50% of their healing potential instead of restoring health. Any damage shields cast upon or currently affecting the target will also be instantly consumed, dealing 50% of their absorption potential in damage. Once afflicted with Unholy Embrace, the target cannot be afflicted with Unholy Embrace again for 1 minute.
Army of the Dead
Raises several temporary minions (ghouls)
dexa
Honoré
Honoré

MessageSujet: Re: Deuxième extension de WoW : Wrath of the Lich King   Lun 6 Aoû 2007 - 16:09

New races
No new races for players, but there are a few new NPC races. The most active one in Northrend will probably be the Nerubians, Tuskarrs, Vrykul, and of course the Blue Dragonflight

PvP
Lake Wintergrasp

Lake Wintergrasp will be an outdoor non-instanced PvP zone in the middle of Northrend. The main focus will be interesting reward affecting the whole region (or continent) and of course it will features ... Siege weapons and descrutible buildings !
The region is entirely avoidable and siege weapons won't be useable outside the designated area.
Siege Weapons and destructible buildings

Siege Weapons will be available in Lake Wintergrasp, and they're considering including them in old battlegrounds too. The current plan is to have mobile siege weapons so they can be positioned and aimed. For the moment we've heard about very "warcrafty" siege weapons, Meat Wagons, Ballistas, Catapults, Steam tanks etc ...
New battleground

A new battleground is also under development, it will have siege vehicles, 15 people in each team, and games will last 30~40 minutes.
Arena Changes

Arena weapons will probably have a rating requirement in the future, for example you'll need 1500 points to buy a weapon, but won't be able to buy it if your rating is below 1750 (this is an example, there isn't any value for the moment)
They might add a "Skirmish mode" to let you chose which team you want to face in Arena.
Arena Season 3 is scheduled, with a new arena and new gear.
Season 1 gear will be available through honor system when the season 3 starts.
Battleground changes

In AV, players won't spawn in the cave until there's nowhere else to spawn. Players will have the ability to report other players for being AFK, like the spam reports. You can remove this debuff by going in combat. If you don't, you won't gain any honor.
Honor gain will be more important at the end of a BG to make people stay.
Guild battlegrounds might be added (let guilds challenge each other, join battlegroup as a guild, etc). The ability to join AV as a group will probably be reactivated.
More items will be added to battleground's marks rewards.
They're also thinking about letting people chose the size of a battleground (15vs15, 20vs20, etc)
Dungeons

Wrath of the Lich King will have new 10 man and 25 man raids.
Arthas will be the final boss of one of the dungeon (but probably won't be available at the beginning because he's supposed to be the final boss of the expansion, expect a patch like Illidan)
Zul'aman
Nothing really new about the instance itself, except a few screenshots, but we had a nice preview of three loots here : [Dagger of Bad Mojo]

Dagger of Bad Mojo
Binds when picked up
One-HandDagger
142 - 213 DamageSpeed 1.80
(98.6 damage per second)
+21 Agility
Requires Level 70
Equip: Increases attack power by 40.
Equip: Your attacks ignore 154 of your opponent's armor.
, [Jin'rohk, The Great Apocalypse]

Jin'rohk, The Great Apocalypse
Binds when picked up
Two-HandSword
380 - 570 DamageSpeed 3.70
(128.4 damage per second)
+49 Stamina
Requires Level 70
Equip: Improves haste rating by 45.
Equip: Increases attack power by 120., [Formula: Enchant Weapon - Executioner]

Formula: Enchant Weapon - Executioner
Soulbound
Requires Enchanting (375)
Use: Learn how to permanently enchant a Melee Weapon to occasionally ignore 840 of your enemy's armor. Requires a level 35 or higher item..

New 25 man raid dungeon
A 25 man dungeon is scheduled for release after Zul'aman (and before the expansion). Loots will be better than tier 6 and it will have 6 bosses.

Caverns of Time
A new CoT instance will be added in WotLK.

Stats

Spirit will be improved in WotLK.
"Free" spell damage will be given to healers.
Classes
Druids

Mana issues are being looked at. (Moonkins)
Cat form's range will be tuned
Mages

Water Fountain and Muffin Factory (like the soulwell) are incoming. (No more "WATER PLZ !!!")
Hunters

A legendary ranged weapon will be available soon. (New 25 Man raid ?)
Mana issues are being looked at.
Many changes for hunters will be implemented in 2.3, more utilities for arena battles and group utility are planned.
Hunter's arena weapons prices might be lowered to reflect the fact that they need to buy two weapons (or even three).
Shamans

It seems that shaman talents were changed in the game version available during the Blizzcon, you can check them here
Crowd Control spells might be available in levels 71 to 80.
Totems are being looked at, The Mana Spring totem will be a lot stronger than it is and some other will be made stronger too.
Priests

Fear Ward will be spread around.
Lightwell and other abilities are being looked at.
Paladins

Stat distribution will be changed for retribution paladins, spell damage won't be as much needed as before.
The Season 3 Paladin Retribution set will have resilience.
Rogues

Rogue mobility in arena could be changed.
Warriors

They might up the damage a bit while tanking to make the class more fun.
Professions

Daily quests are coming in 2.2 and 2.3 (Cooking !)
More best-in-slot equipment will be added. (Give each profession a very good BoP item)
They want to make the leveling of crafts easier, especially from 275 to 300 (because it's not the "top" anymore)
Crafters should have the possibility to create great leveling gear (including 70 to 80 leveling equipment in Northrend to reward people who actually takes time to level their craft while they xp)
Itemizations gaps will be filled with crafting.
Vendor recipes will be more random and less campable
Engineering

Engineering is gonna get some love ... And more precisely, engineers will be able to craft a flying machine.
Alchemy

Transmutation will be changed, a daily cooldown will replace the current 24h cooldown. (Like instance resets)
Discoveries will be changed to make some of them easier to get. In the first place they were supposed to be "bonus", not something that you really need which is uber-hard to find. (For example, deviate delight would have been good as a discovery)
Jewelcrafting

A few epic gems were shown and presented as Zul'aman drops, you probably already saw them because they were all parts of the gems available in 2.2 PTR Patch.

Cooking

A lot of new recipes will be available in Zul'aman, including melee hit food, spell crit food, a food that deals AOE damage to enemies near you, and a few other things.
Items/quest (anything I couldn't add in other categories)

Green items in Northrend will be better than current Tier 4 equipment.
Next patch (2.2 ? 2.3 ?) will add a dungeon daily quest, a battleground daily quest, and a cooking daily quest.
A lot of heroic badges loots will be added to the game with Zul'aman
dexa
Honoré
Honoré

MessageSujet: Re: Deuxième extension de WoW : Wrath of the Lich King   Lun 6 Aoû 2007 - 16:14

video des news régions :
http://www.gametube.fr/#/video/1VP3rFLkrGtlhQojD_FIibjRPd8=
boeran tundra
http://www.gametube.fr/#/video/FHhWrUIx3WhV785Up1QVx18003g=
grizzly hills
http://www.gametube.fr/#/video/PxXXAbh88WLLuO6bATsstv1v2GA=
Howling fjord
http://www.gametube.fr/#/video/ThfHdw39srzGeThxMmJeEilIRFg=
dragon blight
dexa
Honoré
Honoré

MessageSujet: Re: Deuxième extension de WoW : Wrath of the Lich King   Lun 6 Aoû 2007 - 17:11

un petit bout en francais Embarassed
Pour résumer en français :

- La région de Northrend (Norfendre) à explorer, bastion du Fléau et du roi liche (Arthas/Ner'zul), elle serait composée de 10 zones dont une zone full pvp non instanciée avec des armes de sièges et des batiments destructibles, ainsi qu'une influence sous forme de bonus pour les deux factions.
Il y aura deux zones de départ opposées sur la carte (niv 68-72 chaque avec le plein de quêtes bien sur) afin d'alleger un peu le problème de surpopulation au lancement.
Globalement, Northrend (Norfendre) est donc prévu pour les niveaux 68-80.

- Limite de niveaux repoussée au 80 avec de nouveaux skills et talents pour toutes les classes et cap de 450 pour les professions.

- Arthas sera le boss final de l'add-on.
- Un nombre similaire à BC de donjons
- Le temps nécessaire à monter 70-80 sera similaire à celui du 60-70
- Une nouvelle profession : Inscription. Elle permettra d'améliorer de façon permanente les sorts et les compétences des classes en modifiant certains paramètres (cooldown, chance de critique etc...)
- des nouveaux Battlegrounds dispo.

- Une nouvelle classe : Le Deathknight. Cette classe sera accessible aux deux camps mais pas immédiatement. Pour pouvoir jouer un deathknight, les joueurs devront accomplir une quête avec leur personnage niv 80 pour "débloquer" la classe. La quête sera d'une difficulté similaire à la quête pour la monture épique du démoniste.
Le DeathKnight sera la première "classe de héros", elle commencera directement à un niveau élévé (60 ou 70, Blizzard n'est pas encore sur). Le deathknight combinerai à la base du DPS et du tanking avec un système de runes qui remplacera la barre de mana/rage/energie.
La classe est destinée comme alternative pour le end-game.

--------------------------------------------------------------------------------
Cadfaell
Etoile
Etoile

MessageSujet: Re: Deuxième extension de WoW : Wrath of the Lich King   Sam 18 Aoû 2007 - 11:00

Ca, c'est du post... Merci Dexa Wink

A part ça, les vacances ont du bon, je suis sorti de ma déprime WoWienne ^^

Yod Cool

dexa
Honoré
Honoré

MessageSujet: Re: Deuxième extension de WoW : Wrath of the Lich King   Jeu 23 Aoû 2007 - 15:23

une peu d'infos fraiches Wink

Il y aura une nouvelle instance 'Stratholme' dans la caverne du temps, qui sera une instance à 5 niveau 80 : les joueurs de warcraft 3 connaissent deja Stratholme grâce a une mission solo, dans laquelle Arthas rejoint la ville et met le feu aux bâtiments, tue les habitants et affronte Mal'ganis. Dans 'Wrath of the Lich King' vous combattrez avec le prince Arthas, en traversant la caverne du temps. Nous vous donnerons l'opportunité de rencontrer Arthas au moment ou il était encore gentil. Vous viderez Stratholme et mettrez le feu aux habitations.

Vous n'aurez finalement pas besoin d'être niveau 80 pour débloquer le Death Knight, cela aurait eu comme impact d'accélérer le rush 80 et les gens seraient passés a coté du nouveau contenu. Le niveau minimum pour le débloquer passe à 55-60. Tigole a rajouté qu'après avoir atteint le niveau minimim, vous créez votre DK et devez faire face a différents challenges. Si vous les maitrisez, alors vous aurez votre DK.

Il n'y aura qu'une seule classe héros disponible à la sortie de WotLK mais d'autres pourront être ajoutées ensuite comme Démon Hunter, Archimage ou Blademaster.
Nirinah
Amical
Amical

MessageSujet: Re: Deuxième extension de WoW : Wrath of the Lich King   Ven 24 Aoû 2007 - 10:13

hum....dex j'ai pas pris le temps de tout lire Very Happy

(l'anglais.....i hate english xD)

mais je partage les sentiments (et ressentiments) de mon ptit Yodayyyyyyy!!!!!!

wow a perdu sa dimension de jeu divertissant...c'est devenu une course a l'equipement (quetes répétitives, farming a gogo pr la reput et les crafts)
je regrette l'epoque ou l'on jouait en grpe et ou on s'amusait vraiment...

une nouvelle extension...je ne sais pas si ca apportera du bien ou pas je ne serais peut etre plus la pr le tester

v'la fini mon ptit post ^^

a bientot In game

p.s: bizoooooo a tous ceux qui ont arrété wow vs me manquez :'(
/love Sahrounet
dexa
Honoré
Honoré

MessageSujet: Re: Deuxième extension de WoW : Wrath of the Lich King   Lun 27 Aoû 2007 - 12:39

précisions sur les montures :

D'un point de vue design, nous ne voulons pas que les gens se contentent de voler au dessus des continents en passant à coté de certaines choses durant leur phase de levelling. Au contraire nous voulons les voir explorer et expérimenter le nouvel environnement qu'on leur propose à leur arrivée à Northrend. Vous irez de quètes en quètes en marchant ou en monture en découvrant les nouvelles zones, au lieu de juste les survoler sans y jeter un oeil. A partir d'un certain moment (ou level), vous aurez alors la possibilité de voler dans Northrend. Nous pensons que ce cap sera aux alentours du level 78, mais rien n'est définitif à l'heure actuelle.

Deuxième extension de WoW : Wrath of the Lich King

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1